Tee ensin vaikkapa ranskalaisilla viivoilla tai ajatuskartan avulla itsellesi hahmotelma nettisivujen sisällöstä. Tekstin ei tarvitse olla kerralla valmista.

Tärkeitä, oikeastaan välttämättömiä tietoja ovat yrityksesi toimiala ja yhteystiedot. Kaiken muun tarvittavan sisällön siltä väliltä voit päättää itse. Yksinkertainen yhden-kahden sivun nettisivusto ei kaipaa romaanipituisia sepustuksia, vaan iskevät ja tiiviit lauseet toimivat parhaimmin.

Yritä asettua asiakkaan asemaan. Jos et olisi koskaan kuullut yrityksestäsi, saatko kaiken tarvittavan tiedon heti ensimmäisellä vilkaisulla joko kuvan ja/tai tekstin välityksellä? Herättääkö teksti kiinnostuksen tutustua tarjontaasi tarkemmin, onko asiakkaan helppo löytää tiedot, joita hän yleensä kaipaa.

Voit aina pyytää tekstien kanssa apua myös minulta. Suollan tarinaa aika sujuvasti aiheesta kuin aiheesta ja tietenkin kaikki tekstit asiatarkistetaan ennen julkaisemista.

Muista, että kaikkia tekstejä voi aina muokata jälkikäteen, joten et ole “tuomittu” elämään alkuperäisten kirjoitusten kanssa. Usein sivut elävät julkaisun jälkeen hetken, ennen kuin asettuvat lopulliseen uomaansa.